Wpływ reklamy na dzieci i nastolatki

Nie ma nikogo wdzięczniejszego i bardziej podatnego na manipulowanie nim poprzez reklamę jak dziecko. Dzieci jeszcze nie potrafią oddzielać fikcji, którą widzą w telewizji od rzeczywistości, która je otacza. Dzieciom to co oglądają w telewizji jest tak samo rzeczywiste jak mam i tata, dlatego tak emocjonalnie odnoszą się do reklam, które są skierowane do nich. Żywe i krzykliwe reklamy bardzo przyciągają uwagę dzieci, ciekawa muzyczka i dużo ruchu zainteresować może nawet małe dziecko. Jeżeli w reklamie grają idole nastolatków czy też bohaterowie bajek dla dzieci czy gier komputerowych nie pozostaje to bez wpływu na modę na produkty przez nie reklamowane. Małe dzieci, takie w wieku przedszkolnym są bardzo narażone na manipulacje przede wszystkim przez reklamy słodyczy oraz innych produktów żywnościowych. Starsze nieco dzieci natomiast reagują na swoich idoli reklamujących odzież kosmetyki czy różnych elektronicznych gadżetów. Nastolatkom w reklamach można wmówić praktycznie wszystko, bowiem jest to wiek kiedy bardzo naiwnie wierzy się w nawet najbardziej niesamowite opowieści, a jeszcze jak o tym mówią idole dzieciaków nie da się ich przekonać o oszustwach reklamowych.

Cześć jestem Eliza Jackowska! Prowadzę bloga o mediach i reklamie! Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą mojej pracy w mediach. Jeśli podoba Ci się forma bloga to zachęcam do komentowania.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.