W WIEKU SZKOLNYM

Z badań wynika, że w Stanach Zjed­noczonych dzieci w wieku szkolnym spędzają więcej czasu przed ekranami odbiorników tele­wizyjnych aniżeli w szkole, przy czym program, który oglądają, z reguły sprzyja uczeniu się— —nauczaniu przystosowawczemu, a nie innowa­cyjnemu. Program ten koliduje ponadto wielo­krotnie z ogólnymi zasadami wychowania, na co wskazuje np. fakt, że 17-letniemu Amery­kaninowi telewizja dostarczyła okazji do obej­rzenia około 20 tys. morderstw. A przecież, stwierdza Raport, telewizję, której program dociera do ogromnej liczby odbiorców (miliard ludzi oglądało dzięki niej lądowanie pierwszego człowieka na Księżycu), można by z pożytkiem wykorzystać nie tylko dla utrwalania w społe­czeństwie wartości, które nigdy nie istniały, jak chociażby niezwyciężony i szlachetny kow­boj, albo też takich, których nie powinno się utrwalać, jak np. uprzedzenia rasowe, kult pracy umysłowej itp.

Cześć jestem Eliza Jackowska! Prowadzę bloga o mediach i reklamie! Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą mojej pracy w mediach. Jeśli podoba Ci się forma bloga to zachęcam do komentowania.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.