REFORMA SZKOLNICTWA

Reforma zachodnioniemieckiego szkolnictwa „toczy się więc dalej”, jak podkreśla Hellmut Becker, dyrektor Instytutu Maxa Plancka w Berlinie Zachodnim i zarazem wiceprzewodni­czący Federalnej Komisji Oświatowej. Nie cieszy się ona jednak uznaniem ani lewicy, ani prawicy. Lewica bowiem sądzi, że reforma służy umocnieniu panowania klasy rządzącej, a prawica narzeka, iż wprowadza ona zbyt wiele zmian do i tak bardzo szybko zmieniają­cych się warunków życia w Republice Federal­nej Niemiec.Zastanawiając się nad przyczyną tego stanu rzeczy, Becker dochodzi do wniosku, że jest nią przede wszystkim niedostateczne przygoto­wanie społeczeństwa zachodnioniemieckiego do reformy. Społeczeństwo to bowiem było, jaktrafnie wskazuje tytuł książki S. Robinsona i C. Kuhlmanna z 1967 roku Two Decades of Non-Reform in West German Education, społe­czeństwem nie znającym reform oświatowych.

Cześć jestem Eliza Jackowska! Prowadzę bloga o mediach i reklamie! Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą mojej pracy w mediach. Jeśli podoba Ci się forma bloga to zachęcam do komentowania.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.