PRZESZKODY I TRUDNOŚCI

Wiele trzeba będzie przezwyciężyć przeszkód i wiele pokonać trudności, aby stworzyć warun­ki sprzyjające rozwojowi uczenia się—naucza­nia innowacyjnego. Ileż na przykład lat musiało upłynąć, zanim głód nauczył ludzi gromadzić żywność? Dzisiaj do najpoważniejszych prze­szkód hamujących rozprzestrzenianie się lanso­wanej przez autorów Raportu koncepcji uczenia się—nauczania należy nadużywanie władzy politycznej, ekonomicznej, społecz­nej, kulturalnej i militarnej. Blokuje ono bo­wiem proces zmian i możliwości uczestniczenia w nich, narzuca ludziom sztywne schematy  postępowania, hamuje rozwój inicjatywy i tłu­mi inwencjęTo samo można powiedzieć o    wyścigu zbrojeń, który angażuje połowę uczonych zatrudnionych obecnie na święcie, utrudnia lub wręcz uniemożliwia wymianę informacji naukowych oraz absorbuje | środki kosztem rozwoju służby zdrowia, kultu­ry i wyżywienia ludzi.

Cześć jestem Eliza Jackowska! Prowadzę bloga o mediach i reklamie! Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą mojej pracy w mediach. Jeśli podoba Ci się forma bloga to zachęcam do komentowania.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.