OKREŚLONE PRODUKTY

Określone produkty żywnościowe na stole wywołują radość i wdzięcz­ność męża i dzieci.Reklamy opierające się na tych schematach i bombardujące widzów bezustannie i dzień po dniu nie ograniczają się tylko do skutecznego przekonywania o doskonałości danego produktu. „Kobiety kupują obietnicę — powiedział jeden z szefów agencji reklamowej z Milwaukee. — Pro­ducenci kosmetyków nie sprzedają lanoliny, lecz nadzieję […] Nie kupujemy już pomarańczy, lecz witalność. Nie kupujemy po prostu samochodu, kupujemy prestiż.”Ludziom poddanym kumu­latywnemu oddziaływaniu reklamy sprzedaje się coś,więcej, mianowicie przekonanie, że towary są niezbędnym warunkiem szczęścia i akceptacji spo­łecznej, miernikiem sukcesu i wartości człowieka,i     to warunkiem wystarczającym, dla osiągnięcia bowiem tych celów nie wymaga się w świecie prezentowanym przez reklamą żadnych wartości ludz­kich: moralności, charakteru, intelektu itp.

Cześć jestem Eliza Jackowska! Prowadzę bloga o mediach i reklamie! Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą mojej pracy w mediach. Jeśli podoba Ci się forma bloga to zachęcam do komentowania.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.