NIE TYLKO REALIZATORZY

Nie tylko realizatorzy, ale i uczestnicy wydarzeń transmitowanych przez telewizję zaczęli być doskonale świadomi,jakich efektów oczekują telewidzowie. Gdy w trakcie konwencji partii demokratycznej w roku 1948 zarysowały się poważne rozbieżności między delegatami, grupa delegatów zaczęła zdejmować i rzucać na ziemię ozdobne odznaki partyjne — aby po chwili, gdy kamery przesunęły się na in­ny obiekt, podnosić je ukradkiem z podłogi. Po­cząwszy od 1952 roku narodowe komitety obu par­tii zaczęły wydawać podręczniki „zachowania się” dla delegatów. Organizowano specjalne kursy, na których specjaliści teatralni i telewizyjni uczyli zachowania się przed kamerami. Wśród tradycyj­nej grupy doradców, otaczających każdego polity­ka sprawującego funkcję publiczną’ pojawiają się coraz liczniej i odgrywają coraz ważniejszą rolę specjaliści od telewizji i reklamy telewizyjnej, których zadaniem jest kreowanie nieustającej serii politycznych widowisk.

Cześć jestem Eliza Jackowska! Prowadzę bloga o mediach i reklamie! Wpisy jakie tutaj zamieszczam dotyczą mojej pracy w mediach. Jeśli podoba Ci się forma bloga to zachęcam do komentowania.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.